Despre blog, pe scurt. 5 sfaturi de luat în seamă dacă vrei să-ți deschizi unul

by andreeachiuaru

Știu multe persoane care-mi spun că ar vrea să-și deschidă un blog, însă se tem. Că nu vor fi constanți, că nu vor avea cititori, că nu vor scrie suficient de bine. Pentru că am ceva ani în spate de când scriu pe blog, dar mai ales pentru că nu am povestit niciodată aici despre asta, m-am gândit să scriu un articol care sper eu să-i motiveze pe cei care încă oscilează între a-și deschide un blog și a abandona proiectul.

Nu trebuie să fii talentat la scris ca să ai un blog

Nu, nu trebuie să fie scriitor sau să ai talent la scris ca să ai un blog. La fel cum faptul că ești un scriitor talentat nu te va face neapărat un blogger de succes. De altfel, eu cred că „talentul” la scris se antrenează. Iar când vine vorba de blogging, cel mai bun sfat pe care ți-l pot da este să citești cât mai mult. Mă refer la bloguri, firește. Sunt multe publicații de know-how despre blogging. Și cel puțin la fel de mulți bloggeri care împărtășesc poveștile lor. Articolul pe care-l citești acum e un exemplu în acest sens. Și să scrii cât mai mult, firește.

N-ar strica să arunci din când o privire printre articolele vechi și să le iei la mână. Însă pentru început, uită de faptul că nu ai talent. Da, cu siguranță sunt oameni care pot scrie mai bine ca tine, însă nu contează.

Alege ceea ce ți se potrivește, nu ceea ce pare să funcționeze pentru alții

Îți place să citești? Atunci fă un blog dedicat lecturii, nu unul de fashion. Chiar dacă blogurile de fashion au mai multă vizibilitate, nu te va ajuta la nimic dacă tu nu ești pasionat(ă) de această nișă. E doar un exemplu, firește. Dacă vrei să fii bun în ceea ce faci, alege ceva care ți se potrivește. Dacă blogul tău nu este pasiunea ta, atunci la un moment vei resimți presiunea de a face ceva ce nu-ți place așa mult. Și vei sfârși prin a abandona.

Chiar dacă pare greu, setează-ți niște obiective de la început

Știu că e greu să te gândești la toate și că vrei doar să-ți încerci norocul. Cu toate astea, eu cred foarte mult în lucrul făcut bine de la început. Cu siguranță mai poți optimiza pe parcurs, dar îți va fi de mare ajutor să știi de la început unde te îndrepți. Mă refer aici la câteva informații de bun simț: despre ce vrei scrie, cu ce scop, cine este publicul tău, care sunt factorii care te ajută (exemplu: ai un DSLR și faci fotografii foarte reușite), unde crezi că vei întâmpina dificultăți (exemplu: nu te pricepi deloc la partea tehnică).

De ajutor ar fi să gândești și câteva scenarii posibile, dar și câteva moduri în care poți preîntâmpina sau rezolva dificultățile (exemple: găsind pe cineva care să ofere suport tehnic, colaborând cu un fotograf, citind mai multe articole despre blogging etc.)

Nu există blog de succes fără investiții majore în el

Eu nu cred că poți să ai succes cu un proiect fără să investești în el. Când spun investiție mă refer atât la timp, conexiuni (care dintre cunoștințele tale te-ar putea ajuta și cum ați putea colabora?), cât și bani, atunci când va fi cazul.

De altfel, investiția în blog este și pragul de trecere dintre pasiune și un mod de a câștiga bani din blog. Nu o să te mint spunându-ți că îți vei deschide astăzi blogul și într-o săptămână vei fi citit de mii de oameni. De regulă, e vorba de o călătorie long-term pentru a forma o comunitate în jurul blogului și de multă dedicare.

Nu porni la drum gândindu-te obsesiv la cum să monetizezi totul

Când am lucrat în piața de carte, primeam des cereri de parteneriat de la oameni care abia își deschiseră un blog sau un cont de instagram. Ba de două ori mi-au scris chiar oameni care mi-au povestit despre planurile lor de a-și deschide un blog. Lucrurile nu funcționează așa, mai ales pentru că, spre deosebire de acum 10 ani, piața e deja saturată.

Blogging-ul în România arată cam la fel ca o piramidă. Sunt foarte mulți la bază, cu bloguri abia deschise, citite de câțiva cunoscuți. Pe măsură ce urci spre vârg, descoperi oameni care au comunități de sute, mii sau chiar sute de mii de urmăritori. Te asigur că mulți dintre oamenii care sunt astăzi în vârf au plecat de unde ești tu. Da, contextul poate să fi fost diferit. E drept și că unele nișe funcționează mai bine decât altele și întotdeauna e bine să fii prezent pe cât mai multe canale, însă dacă scopul final este să produci bani și te gândești obsesiv la asta, nu te va ajuta neapărat să reușești.

Arată-le și prietenilor:
2 comments
3

S-ar putea să-ți placă și:

2 comments

5 lucruri simple pe care le poți face ca să susții un blog care îți place 3 august 2019 - 9:28

[…] de altă parte, fiind și eu în tabăra bloggerilor, să zic așa, întâlnesc două mari categorii de oameni: cei care distribuie des articole, […]

Reply
Onisim 3 august 2019 - 1:17

Dacă as fi citit și eu mai multe articole de genul înainte să mă apuc de blogging… dar, cu ceva oameni lângă mine și o tonă de motivația plus pasiunea pentru cărți, mi-am găsit și eu încet-încet drumul.
Mă bucur sa citesc ceva sfaturi diferite de ceea ce găsești de obicei. Nu ca alea nu ar fi bune, dar tot. Felicitări!!

Reply

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

despre cărți, viața în București și alte idei

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. Poți stabili ce cookie-uri dorești să fie active pentru tine folosind butoanele alăturate. Acceptă Află mai multe