Cum să îți construiești un brand personal în mediul online

by andreeachiuaru

Să te identifici pe tine și ceea ce comunici în mediul online ca fiind un brand personal este pasul de la a transforma un hobby în ceva mai serios. Intenționat nu am folosit termenul business pentru că eu nu cred că toate brandurile personale devin business-uri. Însă, dacă ai o comunitate în online, fie ea de 100 sau de câteva mii de oameni, e important să faci un pas în spate și să înțelegi cum să transformi o pasiune în ceva long-term.

1. Întreabă-te de cecum și ce vrei să comunici 

Simon Sinek ne spune să începem întotdeauna cu de ceE important să-ți cunoști valorile și să mergi în profunzime, să înțelegi de ce faci ceea ce faci. E o pasiune poate fi o explicație, însă eu cred că întotdeauna poate fi vorba de ceva mai mult. Iar regulile lui Sinek sunt 100% aplicabile pentru orice brand personal sau nu.

După ce am terminat de citit Începe cu de ce, mi-am dat seama de ce exist eu în online. A fost un exercițiu fain. Deși știam, în linii mari, care sunt valorile mele, nu m-am gândit niciodată să mă prezint prin de ce fac lucruri, nu povestind despre ce fac.

Încearcă și tu un exercițiu similar. Chiar dacă nu vei găsi un de ce care să sune ca un statement, e important să-l înțelegi, chiar și doar pentru a putea merge mai departe în comunicarea unui brand personal.

2. Stabilește un plan long-term cu obiective realizabile 

Cred că greșeala pe care o fac foarte mulți bloggeri și creatori de conținut este că nu au plan. Fie e doar un hobby și nu alocă timp în a evalua și a optimiza constant conținutul pe care îl publică, fie singurul lor plan este să trăiască într-o zi din blog. Ceea ce e puțin realizabil dacă nu înțelegi cum să îți construiești un brand personal puternic. Și ulterior să muncești serios pentru asta.

Sfatul meu este să faci un pas în spate și să evaluezi corect situația. Un plan de acțiune, oricare ar fi perioada pe care ți-o propui (o lună, trei luni, cinci ani) trebuie să aibă obiective realizabile și acțiuni care să le susțină. Nu e greșit să-ți dorești să trăiești din conținutul pe care-l creezi, doar că dacă abia ai deschis un blog e cam greu fără ceva muncă înainte,

3. Fii constant, înainte de toate

Nu știu pe nimeni care să-și fi deschis într-o zi blog și a doua zi deja să fi avut parteneriate încheiate, colaborări plătite și un trafic mare. În timp ce pentru numele ceva mai cunoscute e mai ușor, pentru cei care nu au deja un brand personal, constanța e extrem de importantă.

Nu contează că ai un blog, un cont de instagram pe care-ți postezi fotografiile sau un proiect de sine stător pe care îl promovezi pe social media. Dacă nu ești suficient de activ oamenii nu te vor remarca sau, după caz, te vor uita.

4. Investește în educația ta

Citește și documentează-te constant! Chiar dacă construirea unui brand personal e doar ceva ce faci în timpul liber. Chiar dacă job-ul tău full-time nu e în comunicare. Citește articole și interviuri. Ascultă podcast-uri. Uită-te ce fac liderii din domeniu. Cere feedback și îmbunătățește constant. E singurul mod în care poți deveni mai bun în ceea ce faci.

5. Participă la conferințe și alte evenimente de nișă

Înainte să lucrez în comunicare am învățat enorm participând la evenimente de profil. E o ocazie perfectă să acumulezi cunoștințe într-un mediu informal. În plus, poți cunoaște alți oameni din domeniu, oameni cu care poți ajunge să colaborezi pe viitor. Favoritele mele sunt Webstock, Social Media Summit și Instacamp.

Apropo de Instacamp, pe 10 iulie are loc ediția cu numărul 2. Dacă aveți un blog sau sunteți creatori de conținut, e o idee excelentă să solicitați o acreditare de aici. Nu știu exact câte locuri mai sunt disponibile, așa că ați face bine să vă grăbiți. Iar dacă nu sunteți siguri că aveți ce învăța, aruncați un ochi și pe articolul pe care l-am scris anul trecut, despre ediția I de Instacamp.

 

Foto: Unsplash

Arată-le și prietenilor:
0 comment
1

S-ar putea să-ți placă și:

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

despre cărți, viața în București și alte idei

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. Poți stabili ce cookie-uri dorești să fie active pentru tine folosind butoanele alăturate. Acceptă Află mai multe