Acasă Cărți dragi Brief – 5 idei din cartea pe care aș include-o în bibliografia obligatorie

Brief – 5 idei din cartea pe care aș include-o în bibliografia obligatorie

de andreeachiuaru
0 comentariu

Brief. 99 de chestii pe care aș fi vrut să le știu când am intrat în publicitate ar fi putut deveni cartea mea de căpătâi dacă o descopeream la timpul potrivit. Cu toate că nu a venit cu o revelație (pentru că știam aproape tot ce am citit) a funcționat de minune ca să-mi fixeze anumite idei. Ba chiar m-am și amuzant cu anumite exemple de acolo.

5 idei de dat mai departe din Brief

Chiar dacă pentru mine nu a avut elementul de noutate, am ales 5 idei de dat mai departe. Cine știe, poate articolul ajunge la un student la comunicare sau publicitate și îl ajută.

1. Învață să „gândești” într-o propoziție

Dacă o idee nu poate fi rezumată într-o propoziție, atunci probabil e proastă. Asta spune Sorin Trâncă. Eu nu merg chiar până acolo, însă mi se pare un exercițiu bun să-ți pui întotdeauna ideea într-o frază simplă. E cool să știi să scrii mail-uri cu propuneri argumentate, însă ideea în sine chiar ar fi bine să aibă o propoziție. Cu cât îți e ție mai clar ce urmează să zici, cu atât îi va fi mai clar și clientului/șefului/colegului de la care aștepți grafica etc.

2. Ideile grozave nu sunt la tine în laptop

Bine zice autorul în Brief: pc-ul e doar un instrument de lucru. Cu alte cuvinte, degeaba te așezi în fața laptopului să faci acel afiș dacă nu ai măcar o idee mică despre cum ai vrea să arate. Poți să muți mult și bine elemente dintr-o parte în alta ca să constați că vei folosi cu totul alte elemente.

Dar aș plusa cu un exercițiu fain dobândit de la o profă super cool de la masterul de Social Media și Marketing Online la care sunt eu înscrisă: nu strică să faci mereu un screenshot chestiilor tari pe care le vezi. Eu chiar mi-am construit un folder care se cheamă inspirație și am început să strâng acolo bannere din online, newslettere, afișe și copy-uri reușite.

3. Creativitatea nu e o idee extraordinară, ci spirit de observație

Un lucru pe care mi-ar fi plăcut să-l aud mai des în facultate: nu trebuie să vii non-stop cu soluții inovative, ci să privești probleme existente într-un mod puțin diferit. Zic că aș fi vrut să-l știu în facultate, pentru că m-ar fi salvat de la a pune o presiune foarte mare pe mine în anumite situații.

4. (re)scrie totul cu atenție

De sfatul ăsta m-am bucurat și eu în facultate. În alt context, e drept. Mai exact, în cadrul cursului de Jurnalism Narativ. Atunci am auzit pentru prima dată că un text îl scrii o dată și îl rescrii de trei ori ca să fie ce trebuie. Recunosc, pe blog nu o aplic chiar de fiecare dată pentru că nu-mi permite timpul, dar când am de livrat articole în colaborări, chiar țin cont de etapa rescrierii.

5. Orice propoziție mai lungă de nouă cuvinte trebuie să aibă un motiv serios să existe

Pe asta am copiat-o ca atare pentru că mi-a plăcut extrem de mult cum sună. Iar treaba cu propoziții scurte a fost printre primele de care m-am lovit în agenție. Aveam tendința de a scrie literar. Ce mai, adevărate povești. Doar că mediul pentru care scriam eu era facebook (sau instagram, după caz). Deci da, am rescris mult, apropo de rescriere, dar m-a ajutat inclusiv pe plan personal, cu blogul meu de idei.

 

Cartea a apărut la Editura Publica și o găsiți aici sau în principalele librării online. În offline e mai greu, cred, au trecut cam mulți ani de la apariție.

Arată-le și prietenilor:

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. În regulă Află mai multe