5 lucruri simple pe care le poți face ca să susții un blog care îți place

by andreeachiuaru

Recunosc, citesc foarte puține bloguri și proiecte dedicate scrisului, în general. Însă, de-a lungul timpului, am învățat că să susții un blog care îți place e cel mai bun lucru pe care-l poți face ca să-ți arăți recunoștința față de omul pe care-l citești. Fie că ne referim aici la bloguri pline de informații folositoare, bloguri de pe care îți iei recomandări de produse, bloguri de travel sau pur și simplu bloguri de lifestyle unde găsești puțin din toate.

Pe de altă parte, fiind și eu în tabăra bloggerilor, să zic așa, întâlnesc două mari categorii de oameni: cei care distribuie des articole, fotografii de pe instagram, îmi comentează constant și cei despre care n-aș crede că mă citesc până ce nu-i văd activ în poll-uri sau purtăm o discuție la un moment dat.

Lasă un comentariu dacă ți-a plăcut ce ai citit

E un lucru atât de mic, dar care contează foarte mult. Mulți bloggeri își încheie articolele cu întrebări care rămân fără răspuns. Tu ce produse ai mai testat? Ai fost vreodată în Italia? Ai mai citit vreo biografie care te-a inspirat? Sunt doar exemple. Un comentariu îți ia cel mai puțin timp din tot ce am povestit mai jos. Le-am luat cumva în ordinea implicării, dacă vrei. Fie că răspunzi strict la întrebare, spui ceva despre subiect sau faci o remarcă de apreciere. Fă asta mai ales pentru bloggerii mici, care nu au atât de multe comentarii. Îți garantez că un comentariu pozitiv chiar poate face ziua cuiva mai bună.

Cel mai bun mod în care poți să susții un blog este totuși să dai share cât de des

Recunosc, eu nu o fac. Asta pentru că îmi privesc absolut toate postările ca răspuns la întrebarea: ce vreau să comunic prin asta și e suficient de important încât să fac o postare? În majoritatea cazurilor răspunsul este nu. Însă dacă pentru tine nu e problemă să distribui, fă-o! Nici măcar nu trebuie să distribui toate articolele, ci pe acelea care îți plac. Dintre toate gesturile prezentate aici, distribuirile îl vor ajuta pe cel care scrie pe blog să ajungă la cât mai multe persoane. Asta se va reflecta întâi în trafic și apoi în numărul de cititori. În plus, gândește-te că cineva își descoperă un nou blog preferat cu ajutorul tău. Cool enough, nu?

Împarte cu prietenii articole care crezi că le-ar plăcea

Deși vă spuneam că nu distribui pe profilul meu, mesaje private dau destul de des. E, dacă vreți, modul în care înțeleg eu să susții un blog și să fii util în același timp. Exemplu: descopăr un articol scris pe un blog pe care îl citesc despre cabane spectaculoase la munte și îl trimit prietenei care și-ar face absolut toate vacanțele la munte. Sau găsesc un articol cu tips&tricks despre Italia și îl trimit colegului care știu că va pleca în Italia în două luni. Poate părea fără importanță, însă nu e. Pentru că o recomandare e întotdeauna mai personală. Iar dacă recomandarea vizează tot blogul, pe principiul „cred că ți-ar plăcea”, atunci chiar e un mod de a-ți arăta aprecierea față de cineva.

Ca idee, eu am aflat despre The CEO Library, proiectul meu favorit dedicat cărților, de la o fostă colegă de birou care mi-a recomandat să mă abonez la newsletter-ul lor și apoi mi-a dat forward.

Fă o postare pe social media sau scrie un articol dacă ai și tu un blog 

Există bloguri care te-au ajutat în mod real sau te inspiră zi de zi? Spune-le și altora despre ele. Genul acesta de recomandări sunt mult mai personale decât un simplu share și ajung la mai multe persoane decât un mesaj privat. Până la urmă, toți suntem creatori de conținut pe social media. Iar dacă ai și un blog, o idee faină de articol este să scrii despre oamenii din online care te inspiră sau pe care-i citești. O altă variantă, dacă ai blog, ar fi să faci un blogroll – o listă cu toate blogurile pe care le citești și link-uri către ele, afișată undeva pe prima pagină a site-ului tău.

Nu te sfii să comanzi folosind link-uri de afiliere

Puțini dintre cei care mă citesc știu ce sunt link-urile de afiliere. Recunosc, la mine comisioanele din afiliere sunt mai degrabă accidentale, nu voite. Și sunt convinsă că ține de lipsa de informare. De aceea eu încerc de fiecare dată să ofer extra-lămuriri.

Long story short: un link de afiliere e un link generat printr-o platformă care trimite la un site (în cazul meu, librării online). Toate comenzile venite de pe acest link (indiferent dacă conțin sau nu produsul recomandat) aduc un comision de 7% – 10% pentru blog. Da, e destul de puțin, cel mult 2.5 lei la o carte de 25 de lei. Însă partea bună e că tu nu plătești în plus pentru acel comision, ci este parte din comanda ta.

Nu prea știu bloggeri cu câteva sute de cititori pe zi care să se fi îmbogățit din afiliere, însă banii proveniți, oricât de puțini, ajută pentru sponsorizarea de concursuri, promovări ocazionale, plata găzduirii și a domeniului etc. Sau gândește-te că îmi cumperi o cafea – if you know how much I love coffee 🙂

Vrei să mă susții și tu comanând de pe link-uri furnizate de mine? Salvează undeva (la bookmarks sau într-un note) link-urile generate de mine și puse mai jos. De fiecare dată când dai comandă, e de ajuns să accesezi site-ul folosind acel link, indiferent de ce îți cumperi.

Libris | Elefant | Book Express | Okian | Cărturești | CartepediaEditura Nemira

Arată-le și prietenilor:
0 comment
2

S-ar putea să-ți placă și:

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

despre cărți, viața în București și alte idei

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. Poți stabili ce cookie-uri dorești să fie active pentru tine folosind butoanele alăturate. Acceptă Află mai multe