[interviu] Povestea Doi Atomi – un brand local cu genți și semne de carte din piele naturală

by andreeachiuaru

Pe cei de la Doi Atomi i-am descoperit datorită contului lor de instagram. Mi-a plăcut că pun accent pe ce și cum comunică. Dar m-am îndrăgostit cu adevărat de ei când am văzut semnele de carte. De la asta și până a scotoci pe site ca să le aflu povestea, n-a mai fost mult. Așa am aflat că Doi Atomi produse genți, portofele, semne de carte și alte accesorii. Toate sunt din piele naturală și toate poate fi personalizate așa cum îți dorești, fără costuri în plus. Am povestit cu Sandra, designerul Doi Atomi despre parcursul brandului, cărți favorite, dar și provocări din viața de zi cu zi a unui antreprenor.

Cine sunt Doi Atomi? Ce i-ai putea spune despre brand și oamenii din spatele lui cuiva care află despre voi din acest interviu?

Ne place sa spunem despre noi ca suntem o mana de oameni creativi. Suntem dornici sa cream accesorii altfel, care sa aduca bucurie si sa fie purtate cu mandrie de destinatarii finali – clientii. Poate suna a cliseu, insa pentru noi poate cea mai importanta este satisfactia fiecaruia dintre ei. Confirmarea ca facem bine ceea ce facem.

In acest moment, echipa Doi Atomi inseamna un designer (eu), un om de IT (Andrei) si un om de comunicare (Florina). Cred ca „secretul” compatibilitatii dintre noi este acela ca inainte de a fi colegi si parteneri, suntem si prieteni. Alaturi de scopul comun, desigur. Faptul ca ne cunoastem de peste 6 ani ne permite sa putem comunica deschis si sa avem o relatie bazata pe incredere.

Este posibil ca oamenii să recunoască brandul și sub numele de „Zandra”. Am aflat că așa v-ați numit până acum câteva luni. Ce a determinat acest rebranding și care este povestea celor două nume – „Zandra” și „Doi Atomi”?

Zandra a reprezentat etapa de debut pentru micul nostru business. A fost o extensie a afacerii familiei mele, care se ocupa cu productia de incaltaminte din piele naturala de peste 20 de ani. Numele de brand isi are originea din cuvinte dacice. S-a format prin alaturarea si derivarea silabelor “za” si “da”. Asadar, la inceput vindeam pe site incaltaminte si cateva accesorii. Dupa o perioada am tras linie, am facut calcule si am pus pe hartie obiectivele pe termen mediu si lung. Așa am ajuns sa luam decizia de a ne concentra exclusiv pe categoria de accesorii. In parte, decizia a fost influentata si de concurenta mare pe aceasta nisa de fashion. Cumva, am simtit ca pe partea de accesorii custom-made din piele naturala, ca alternativa la produsele de serie, putem face cu adevarat o diferenta si putem experimenta mai mult.

A urmat o perioada in care am extins mult gama accesorii. De la 2-3 modele de genti si portofele, am ajuns sa dezvoltam zeci de modele din categorii diferite, inclusiv accesorii de mici dimensiuni: portcarduri, semne de carte, brelocuri sau brose. Odata cu aceasta schimbare de directie, ni s-a parut firesc si un rebranding. In procesul de creatie, mizam pe simplitate, pe un minimalism modern si practic si pe materiale de calitate, cat mai prietenoase cu pielea. Cumva, aceasta filozofie ne-a dus cu gandul la cea mai mica unitate a oricarei materii sau a oricarui material: atomul. Doi Atomi pentru ca in viata totul e mai frumos si incepe sa capete sens in doi.

Am văzut des ateliere care fabrică genți sau accesorii din piele naturală. Însă, recunosc, la voi pe site am văzut pentru prima dată semne de carte. A cui a fost ideea?

Asa cum se intampla de multe ori, ideea s-a nascut dintr-o nevoie personala. Ne saturaseram de semnele clasice din carton, care se deterioreaza intr-un timp destul de scurt si nu sunt cele mai estetice. Ne doream un semn de carte cu aspect „timeless”, pe care sa il putem folosi an dupa an, carte dupa carte. De fapt, semnele de carte s-au numarat printre primele accesorii care au prins viata in atelierul nostru – initial, pentru uz personal.

Ulterior, facand si un research pe alte site-uri similare, am observat ca ideea de semne de carte din piele naturala nu prea a fost valorificata in piata. Astfel, am hotarat sa cream o sectiune separata pentru magazinul online dedicata acestor accesorii pentru citit, menite sa ne infrumuseteze biblioteca. In prezent, înca ne jucam cu modele, texturi si culori, asa ca, dragi iubitori de lectura, aruncati din cand in cand o privire pe site, urmeaza si alte surprize.

Ce mi se pare mie că vă evidențiază între alte ateliere este că voi personalizați gratuit produsele din piele pentru clienții voștri. De unde a venit ideea asta și cât de greu e, având în vedere că, din poziția în care mă aflu eu, mă gândesc că e mult mai simplu să replici același produs de zece ori decât să creezi zece produse diferite?

Inca de la inceput am stiut ca daca pornim pe drumul acesta, vrem sa cream accesorii custom-made, care sa reflecte cat mai bine stilul si preferintele clientilor nostri. Apoi am facut si un mic sondaj in randul prietenilor si cunostintelor. Le aratam produsele si de multe ori preferau o alta culoare sau un alt tip de piele fata de prototipul prezentat. A fost o confirmare in plus a faptului ca putem aduce valoare adaugata daca le oferim libertatea de a-si personaliza produsul. De asemenea, le oferim si consultanta pentru alegerea si combinarea culorilor/sortimentelor de piele. Fiecare piele are particularitatea ei (grosime si rezistenta) si trebuie testata inainte. Asta înseamnă ca nu toate tipurile de piele se potrivesc pentru toate produsele. Preferam sa discutam cu clientul si sa-i povestim lucrurile astea de la inceput, pentru ca la final sa fie pe deplin multumit.

In plus, cred ca exista deja destule magazine din care iti poti achizitiona, de exemplu, o geanta cu model de serie. Dar daca doresti o alternativa handmade, lucrata pe comanda special pentru tine, pe care iti poti pune o amprenta personala, sau daca vrei sa oferi un cadou deosebit cuiva drag, te orientezi catre un atelier cum este al nostru. Astepti putin mai mult decat in cazul unei comenzi online obisnuite, intr-adevar. Însa primesti un produs cel mai probabil unicat. Asta e frumusetea in productia de accesorii custom-made. Niciun produs nu este 100% identic cu altul, chiar daca coordonatele comenzii sunt aceleasi.

Cum arată procesul de producție al unui produs Doi Atomi – de la idee la execuție?

La inceputul fiecarui sezon, facem research si cream de obicei un board comun in care salvam imagini si idei care ne inspira. Salvăm acolo combinatii cromatice, patternuri, culori in tendinte. Ulterior, ne intalnim, discutam. Atunci realizam lista de produse, facem schitele si aprovizionarea cu materiale. Trecem apoi la prima serie de teste si prototipuri. Urmeaza, bineinteles, partea de verificare. Analizam fiecare produs, vedem daca si ce trebuie imbunatatit si ce ramane sa ajunga la final in magazinul online.

Spuneai la un moment dat că pasiunea pentru artizanat și pielea naturală a venit din copilărie. Cine te-a inspirat să urmezi acest drum?

Asa cum spuneam mai sus, am crescut intr-o familie in care lucrul cu pielea naturala era un mod de viata. In copilarie, imi amintesc ca petreceam mult timp dupa ore sau in vacante in fabrica de incaltaminte a familiei. Am copilărit printre zeci de suluri de piele, calapoade si masini de cusut. Cred ca pasiunea a existat dintotdeauna. Abia in urma cu cativa ani, însă, s-a conturat ideea unui business de sine statator in domeniu.

Revin la semnele de carte puțin pentru că, recunosc, m-au fascinat încă de când le-am văzut pe site. Sunteți și voi, la fel ca mine și urmăritorii mei, cititori înrăiți? Dacă da, care sunt titlurile pe care le-ați recomanda oricând? Să zicem un fel de top 5 al tuturor timpurilor.

Da, cititul a fost dintotdeauna unul dintre hobby-urile noastre. Personal, prefer cartile fantasy, young-adult si historical fiction. Una dintre cartile mele de suflet este Harry Potter. Este o serie pe care o recomand tuturor, indiferent de varsta. E o lume magică, una în care totul este posibil. In top 5 as mai adauga Memoirs of a Geisha, Strange the dreamer, Mistborn si Shogun.

Închid paranteza pentru că mi-ar plăcea să aflu și care sunt provocările de zi cu zi ale acestei meserii. Unde simțiți voi că mai aveți de învățat sau că ați putea face lucrurile mai bine?

Ca in orice “meserie”, lucruri noi sunt de invatat in fiecare zi. Vorbesc atat pe partea de creatie, cat si pe partea de SEO si marketing. As putea spune ca provocarea cea mai mare este time managementul. Trebuie in permanenta sa gasim un echilibru intre timpul petrecut in atelier si celelalte task-uri. Tot noi ne ocupăm de procesarea comenzilor, pregatirea si expedierea coletelor, optimizarea site-ului, digital marketing si social media. In momentul de fata, lucram sa imbunatatim nu doar mixul de produse, ci si partea de packaging, astfel incat “ambalajul” sa reflecte intru totul noua identitate de brand.

Ce sfat ați oferi unui antreprenor care dorește să-și urmeze pasiunea? Există lucruri pe care v-ați fi dorit să le știți de la început ca să evitați anumite greșeli?

Cred ca este foarte important sa cunosti piata, sa-ti cunosti concurenta si nu in ultimul rand publicul tinta, sa stii exact cui te adresezi. Te ajuta atat la crearea modelelor, cat si in demersurile de comunicare. Un sfat? Sa gandeasca pe termen lung, sa aiba incredere in ideea si in sansa lor si sa mearga inainte in ciuda impedimentelor de moment.

 

P.S: tot în categoria branduri locale mici pe care le îndrăgesc se numără și DAR Shop. Află-i povestea din interviu.

Arată-le și prietenilor:
0 comment
1

S-ar putea să-ți placă și:

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

despre cărți, viața în București și alte idei

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. Poți stabili ce cookie-uri dorești să fie active pentru tine folosind butoanele alăturate. Acceptă Află mai multe