5 lucruri despre vacanța noastră în Florența

by andreeachiuaru

Ne-am petrecut finalul de septembrie în Italia, în luna de miere. Am ales zona de nord și bine am făcut-o pentru că am dat peste locuri și experiențe unele mai minunate ca altele. Am mers cu trenul, iar Florența a fost a treia oprire, după Cinque Terre și Pisa.

Florența este numit de unii cel mai frumos oraș din lume

Ne-a plăcut Florența mult mai mult decât Roma. Am venit cu temele făcute ca să știm ce să vizităm, însă în mai bine de jumătate din timp am hoinărit pur și simplu pe străzile din oraș. Ni s-a părut că orașul are un romantism aparte și că timpul stă în loc pe străzile din Florența.

Am mâncat pizza fierbinte, direct din cutii, pe treptele unei biserici. Apoi am băut bere stând pe un pod, seara târziu. Ne-am bucurat de fiecare moment și cred că Florența va rămâne mult timp în sufletul nostru pentru romantism, mâncare bună și acel sentiment că timpul s-a oprit în loc și s-a bucurat alături de noi cât am stat acolo.

Nu am mers în muzee, însă n-am simțit că am ratat ceva din cauza asta

A fost prima noastră vacanță în care ne-am asumat să nu bifăm chestii. Și cred că asta a făcut-o și cea mai reușită. M-am informat suficient despre posibilitățile de vizitare. Noi, recunosc, nu suntem fani artă. Și deși m-am gândit inițial că îmi va fi rușine să le spun celor de acasă când mă voi întoarce că am fost în Florența și nu am văzut statuia lui David, m-am liniștit singură.

Da, în Florența sunt multe opere de artă celebre. Însă și cozile sunt pe măsură. Iar dacă vrei să dai skip the line firește că și prețul e mai mare. Vrei să stai la coadă 2 ore și să mai pierzi încă 2 ore în muzeu doar ca să poți spune că l-ai văzut pe David? Noi nu am vrut. Am făcut asta cu Schonbrunn, la Viena. Nu ne-a plăcut așa mult. Unii oameni sunt făcuți să exploreze muzeele, în timp ce alții se simt mai bine pe străduțe înguste și intrând în fiecare magazin de suveniruri. Noi suntem în a doua categorie și nu (mai) îmi e rușine să o spun.

Domul a fost top attraction pentru noi

Ce am achiziționat noi totuși a fost un pass care a costat 20 de euro de persoană și care ne-a permis să urcăm în Dom. De fapt, l-am achiziționat fix de asta. Ca să urci în Dom ai nevoie de o rezervare în prealabil. Accesul în Dom per se este gratuit .Se percepe doar o taxă de 2 euro pentru rezervare. Doar că nu vei putea urca în Dom decât dacă cumperi pass-ul de 18 euro.

Ar mai fi bine să știi și că pe pass va fi trecută o oră la care ai rezervarea pentru Dom. Nu mai stai la coadă, pentru că personalul de acolo strigă ora rezervării (sunt din 30 în 30 de minute, cred) și poți intra direct. Însă dacă întârzi nu știu dacă mai poți intra. După aceea, cu pass-ul la tine (merge să-l scanezi și de pe telefon ca să nu umbli cu foile A4 după tine) vei putea să ai acces timp de 72 de ore în CatedralăCampanile (turnul cu ceas) și Baptiseria.

Dintre toate oricum Domul e top attraction. Totuși, pass-ul nu-ți oferă și skip the line pentru celelalte monumente. Adică nu acesta, de 20 de euro. Tot de la ei de pe site poți achiziționa unul de 42 de euro. Merită și nu prea. Dacă vrei musai să vezi interiorul Catedralei și de jos (pentru că oricum urci în Dom și-l vezi de sus), atunci să știi că e o coadă mărișoară.

Ce să mai vizitezi și tips&tricks

La Campanile (turnul cu ceas) e și nu e coadă. Noi am văzut o coadă mărișoară în prima zi, pe la 11-12. Însă a doua zi am mers pe la 2:30 pm și am intrat direct. Ca idee, oricum între 3 pm și 7 pm străzile sunt destul de goale. Multe restaurante sunt închise. Noi am preferat să urcăm în cameră în intervalul ăsta în prima zi pentru că nu ai foarte multe lucruri de făcut. Apropo de cameră, am stat la B&B Beatrice și chiar ne-a plăcut. E relativ aproape de centru, dar pe cealaltă parte a râului Arno (cam pe lângă Palazzo Pitti).

Ne-a mai plăcut mult și cum se vede Catedrala pe timp de noapte. Zona e sigură, deși e mult mai liniște ca în timpul zilei. Așa că, dacă vrei să te bucuri de frumusețea arhitecturii renascentiste fără să fii rugat să te muți din poza cuiva, fă o oprire și după 8-9 pm.

Tare mult ne-a plăcut și Piazzale Michelangelo. E un pointview care îți asigură o super priveliște asupra Florenței. Cum te-ai aștepta, e puțin departe de centru și ai și ceva de urcat. Sus e zona de restaurante (cu prețuri comparative cu centrul, nu aș recomanda neapărat). Însă pe trepte și pe bănci o să tot vezi turiști cu doze de suc și bere care se bucură de view cu un buget redus. Nu face asta dacă ai fobie de reptile (ca mine). Sunt foarte multe șopârle pe trepte și pe bănci. Cum ați și ghici, eu am stat în picioare în 80% din timp în timp ce Alex s-a amuzat copios pe seama mea.

În Florența sunt multe trepte (fii pregătit!)

Nu mai e un secret pentru că v-am zis deja și mai sus. În Florența e de mers pe jos și de urcat. Eu am o pasiune pentru clădirile înalte. Dacă aș putea, m-aș cocoța în fiecare turn care-mi iese în cale (spre disperarea lui Alex). Dar, pe cuvânt, view-ul din Dom și pozele pe care le poți face acolo merită efortul.

Nu același lucru l-aș spune despre Campanile care deși oferă o altă perspectivă (pentru că poți vede Cupola de la același nivel) e împrejmuit cu plase de siguranță, așa că nu vei obține cine știe ce poze. Urcă în Campanile doar dacă nu ai avut ocazia să urci în Dom sau dacă vrei un urcuș mai accesibil puțin. Deși sunt mai multe trepte de urcat, te poți opri la fiecare etaj unde sunt bănci de piatră pe care te poți odihni cât vrei.

Partea cea mai bună e că poți mânca gelato și pizza pe săturate. Noi nu am avut nicio zi în care să nu fi făcut peste 18.000 de pași. Câte trepte am urcat nu știu, pentru că nu am informația asta pe brățară. Dar cert e că am mâncat de toate fără să mă întorc cu ceva kilograme în plus.

Cea mai frumoasă cină am luat-o pe treptele unei biserici

În prima seară, am căutat destul de mult un local unde să putem mânca și paste și pizza. De regulă, fie găsești restaurante cu alte feluri de mâncare + paste, fie găsești doar pizzerii. Noi am explorat zona din jurul hotelului. Am ajuns la Dante . A fost mai degrabă average decât super bun, însă nu ne-am putut plânge pentru că nu a fost nici foarte scump (30 de euro o masă de două persoane). După ce am ieșit și am văzut câți oameni mâncau pizza pe stradă ne-a cam părut rău că nu am făcut la fel.

A doua seară însă am ochit Gusta Pizza pentru că era lângă hotel. Am văzut abia apoi că avea și review-uri bune pe Tripadvisor. Cum noi nu suntem chiar foodiez, criteriile după care ne alegem un loc unde să mâncăm nu au legătură cu ratingul de pe Tripadvisor pe care nu-l verificăm. La Gusta Pizza sistemul era următorul: te așezai la coadă, îți luai pizza și te uitai dacă găseai o masă. Dacă nu găseai, fie așteptai, fie plecai să-ți cauți un loc pe treptele bisericii din apropiere. Așa am luat cea mai ieftină cină din toată vacanța noastră (sub 20 de euro cu tot cu băuturi) și cea mai gustoasă.

Gelato e must în Florența, chiar dacă nu-ți place înghețata

În Florența m-am trezit cu aproape un kg de gelato în mână pentru că nu am știut ce să cer. Obișnuită cu ale noastre cupe de la Betty Ice, Corso și ce mai găsești prin parcuri, am indicat spre un cornet mărișor și am întrebat pentru câte cupe e. Când am aflat că e pentru 3 cupe m-am bucurat nu cu gândul la cantitate, ci entuziasmată că pot să gust mai multe arome. Nu sunt gurmandă după mâncare, dar când vine vorba de dulciuri nu zic niciodată nu. Când am văzut ce însemnau 3 cupe mai mai că aș fi refuzat-o. A fost 12 euro (mult prea mult pentru un gelato, dar scuza e că era aproape de Dom) și abia am reușit să mănânc jumătate (cu Alex care m-a ajutat să fac asta).

faimoasa gelato care pare mai mică în poză

Un sfat pentru cei care ajung în Florența: mâncați gelato! Chiar dacă nu sunteți fani înghețată, e mult mai bună decât la noi (de fapt, nu prea există termen de comparație). Am căutat apoi și am aflat că în Florența s-a inventat gelato. Și încă un sfat: aveți grijă la cantitate. O cupă de 3 euro în Florența nu are nicio legătură cu o cupă de înghețată în România, ci mai degrabă cu o cutie medie de Nirvana.

Arată-le și prietenilor:
0 comment

S-ar putea să-ți placă și:

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

despre cărți, viața în București și alte idei

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. Poți stabili ce cookie-uri dorești să fie active pentru tine folosind butoanele alăturate. Acceptă Află mai multe