Acasă My stories Despre rutina de dimineață. 6 idei extrase din My Morning Routine

Despre rutina de dimineață. 6 idei extrase din My Morning Routine

de andreeachiuaru
4 comentarii

În ultimul an am făcut multe progrese în ceea ce privește rutina de dimineață pe care am adoptat-o. Deși nu fac sport zilnic, nu-mi încep ziua meditând și încă beau cafeaua pe stomacul gol am deja la activ câteva mici victorii de care sunt mândră. În continuare îmi place însă să fac research pe subiectul acesta. Așa că, după ce am citit My morning routine m-am gândit că o abordare mai interesantă decât o micro recenzie e un articol cu idei din cărți. 

Cuvântul cheie este adaptarea

Pe măsură ce citești mai multe despre felul în care și-au construit rutina de dimineață diferite persoane înțelegi cât suntem de diferiți. Nu există o rutină perfectă: te trezești, meditezi, faci sport, iei un mic dejun super sănătos și abia apoi îți deschizi telefonul. Da, toate lucrurile astea ajută. Dar nimic nu e obligatoriu. Pentru unii funcționează de minune exercițiile fizice în prima parte a zilei. Pentru alții e important să mediteze cel puțin 30 de minute. Dar e perfect în regulă să-ți verifici mail-ul dacă ești antreprenor și te temi să nu existe lucruri urgente înainte să te bucuri de o cană de cafea.

Genul acesta de cărți sunt perfecte pentru inspirație. Dar în final rutina de dimineață cea mai bună pentru tine este cea pe care o construiești chiar tu.

Rutina de dimineață are un impact major asupra întregii tale zile

After years of trial and error, I’ve found that the first thirty minutes of my day have the biggest impact on how I feel for the rest of my waking hours. – Molli Surowiec (Fitness instructor)

Când lucram full-time îmi pierdeam dimineața dând snooze. Apoi să alergam de colo-colo ca să le fac pe toate. Întârziam mai mereu. De fapt, primul moment al zilei în care pot spune că mă bucuram cu adevărat de ceva ce îmi făcea plăcerea era când ajungeam în metrou și puteam citi 5-10 pagini până la birou.

Când am făcut trecerea la lucratul de acasă marea provocare a fost să nu-mi pierd dimineața stând pe telefonul mobil. De aceea am decis să dorm cu o oră mai mult și să scriu pe blog în majoritatea diminețile. Asta mă ajută să fiu mai productivă pe parcursul întregii zile. Dacă-mi încep ziua navigând pe instagram tind să fiu distrată toată ziua. Concret asta se traduce în sărit de la un task la altul.

Începe cu lucruri mici și aparent nesemnificative

Regula lui Ryan Holiday (om de marketing și scriitor de succes) este să facă un lucru (da, unul singur) înainte să-și verifice e-mailul.

Regula mea (adoptată de o săptămână și puțin) este să citesc măcar 10 minute înainte să-mi verific telefonul mobil. Făceam și înainte asta, dar doar uneori.

Alți oameni intervievați în carte au reguli la fel de simple. Între ele sunt și: să nu apese butonul snooze, să bea un pahar de apă, să iasă să ia o gură de aer etc.

Toate lucrurile asta par nesemnificative, nu? Dacă crezi asta, citește ce am scris despre mini obiceiuri. Dacă nu crezi asta (bravo ție!) începe prin a-ți seta obiective atât de mici încât să-ți fie foarte ușor să le îndeplinești zilnic.

Fă-ți liste cu ce ai de făcut (de seara sau primul lucru dimineața)

Un lucru pe care-l au în comun toți oamenii de succes despre care am citit este alcătuirea de liste. Indiferent de forma pe care o adopți (pe telefon, pe agendă, într-un bullet journal) și de momentul în care le întocmești (la început de săptămână, în dimineața respectivă sau cu o seară înainte) listele sunt ceea ce te pot ajuta să rămâi focusat pe ce ai de făcut în ziua respectivă.

E foarte ușor să fim distrași (de e-mail, social media, colegii de birou, telefonul care sună). Există destule studii care arată că avem nevoie de aproximativ 25 de minute ca să ne întoarcem la un task imediat ce am fost întrerupți din el. Când tragem linie o zi plină de întreruperi este una mai puțin productivă. Însă dacă ai un reper (în cazul acesta o listă) la care să te întorci îți va fi mai ușor să nu pierzi din vedere ce ai de făcut.

Pentru mai multă inspirație citește și ce am scris despre productivitate.

Fă-ți timp pentru lucrurile care-ți fac plăcere

Giving myself that full hour to actually wake-up in the morning and do what I personally want to do before any work has been incredibly impactful for my productivity. – Sheena Brady (CEO of Tease Tea)

Dimineața nu e doar ca să alergi de colo-colo. Sau ar putea fi, însă graba continuă s-ar putea traduce într-o zi în care te concentrezi mai greu și abia aștepți să se încheie programul. De aceea toți așteptăm weekendurile cu nerăbdare. Abia atunci ne putem trezi mai târziu, ne putem bea cafeaua în tihnă, putem să citim ceva sau să ne uităm la un film. Unele lucruri nu vor fi posibile. Asta dacă nu vrei să-ți tai câteva ore prețioase de somn. Însă chiar și așa încearcă să faci ceva pentru tine, orice. Chiar dacă asta înseamnă 5 minute de meditație sau să-ți bei cafeaua în tihnă, pe balcon, fără să ai telefonul în mână.

Un gând bun legat de rutina de dimineață (citatul meu favorit)

Am subliniat mult în My morning routine. Însă dacă ar fi să aleg un singur citat, atunci ar fi ceva ce a spus Ana Marie Cox ca răspuns la una dintre întrebările autorilor.

When I read other’s people routines in this kind of roundup, I always compare them to mine. And I always find my own discipline lacking. It gives me lots of delicious new reasons to beat myself up – Oh, she runs a mile! He reads the whole front section of the New York Times! (…) I’d like anyone reading this to know these things are always aspirational! (…) When you come up with a morning routine understand that you’re undertaking it in order to do something good for yourself, not to meet some stranger’s standard of productivity.

Exemplarul meu din My morning ritual a fost comandat de la librăria online Okian. Din ce știu cartea nu a fost tradusă în limba română.


foto: martipaan

Arată-le și prietenilor:

S-ar putea să-ți placă și:

4 comentarii

Georgiana / Ghanda 8 aprilie 2020 - 1:35

Faină ideea cu alesul unui lucru pe care să-l faci pentru tine dimineața. Eu nu funcționez în prima parte a zilei de obicei, ci abia seara încep să mă simt capabilă/productivă (night owl am fost dintotdeauna), așa că mereu desconsider dimineața, dar poate dacă o încep altfel, perspectiva mea o să se schimbe. Chiar am să încerc să aplic sfatul ăsta 🙂

răspunde
andreeachiuaru 9 aprilie 2020 - 10:09

Nici eu nu sunt deloc morning person. Tocmai de asta încerc sa fac lucruri pentru mine.

răspunde
Predulete 7 aprilie 2020 - 10:31

Încerc de câteva zile să nu mai folosesc telefonul chiar din primul minut de când m-am trezit. Abia după ce am terminat rutina de dimineata imi dau voie sa-l folosesc ca sa citesc postarile de pe blog-ul tau si al Citibilei. O zi faina!

răspunde
andreeachiuaru 7 aprilie 2020 - 18:52

Foarte dragut! Ma bucur tare ca fac parte din rutina ta de dimineata!

răspunde

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. În regulă Află mai multe