Acasă Cărți dragi Turcia în literatură. Ce să citești dacă vrei să călătorești în Turcia

Turcia în literatură. Ce să citești dacă vrei să călătorești în Turcia

de andreeachiuaru
5 comentarii

Îmi place să descopăr literatura țărilor în care călătoresc. Aproape întotdeauna, când ajung într-un loc nou, caut să aflu ce s-a scris despre acel loc sau popor. În plus, mi se pare de-a dreptul ciudat să citesc o carte cu acțiunea setată în New York atunci când eu mă aflu în Roma, de exemplu. De aici dorința mea de a-mi întocmi o listă cu titluri de citit ca să mă apropi mai mult de Turcia. Pe 20 martie plec spre Cappadocia unde voi petrece 5 zile.

Bastarda Istanbulului de Elif Shafak

Elif Shafak este una dintre cele mai populare scriitoare din Turcia. Bastarda Istanbului este cartea unui șir nesfârșit de istorii de ieri și de azi care se ramifică. E o carte despre trecut și prezent, cu acțiunea în Turcia și în America, de-o potrivă clasică și modernă. E un roman al figurilor feminine puternice recomandat de mulți cititori cu a căror gusturi eu rezonez în mare măsură. Din păcate, nu am reușit să o citesc încă, deși stă în bibliotecă de câțiva ani. Și nici nu va fi pe lista pentru această vacanță. Îmi doream mult să o iau cu mine, dar am uitat-o în biblioteca părinților ultima dată când i-am vizitat. Dacă vreți să mi-o luați înainte, o găsiți aici.

Mă numesc Roșu de Orhan Pamuk

La fel de des cum am auzit de Elif Shafak, am auzit și de Orhan Pamuk. În zadar i-aș compara (pentru că nu am apucat să-i citesc pe niciunul). Cert este că Pamuk este la un alt nivel prin însuși faptul că este un autor premiat cu Nobel. Mă numesc Roșu se întâmplă în Turcia secolului XVI și cuprinde o poveste de dragoste ce promite să fie memorabilă. Dincolo de asta, Mă numesc Roșu promite să fie un mix interesant între elemente fantasy, filosofie și ficțiune. Pe mine m-a convins descrierea și plănuiesc să-mi cumpăr curând cartea, mai ales pentru că am găsit-o la un preț bun pe Cartepedia.

Muzeul inocenței de Orhan Pamuk

Am ajuns și la cartea pe care am decis eu să o iau în călătoria mea în Turcia. Nu am pus-o prima pe listă pentru că nu vreau să vă influențez alegerile în cazul în care și voi căutați cărți cu acțiunea în Turcia. Nu mai știu cum am aflat despre subiect, dar m-a fascinat. Pe scurt, este vorba despre un bărbat care, îndrăgostit de femeia nepotrivită, construiește un adevărat „muzeu” în cinstea ei în care păstrează toate micile obiecte care îi aduc aminte de ea. Nu săriți, știu că nu e the ideal love story, nu insinuez asta. Dar la cât de mult mi-a plăcut Colecționarul cred tare mult că e genul meu de lectură. Iar timing-ul e mai mult decât potrivit, că tot am o scurtă escală în Istanbul. Din păcate, e prea scurtă ca să apuc să vizitez ceva. Dacă nu aveți răbdare până vin eu cu păreri pe instagram, o găsiți aici.

Istanbul de Orhan Pamuk

Prima carte cu acțiunea în Turcia peste care am dat a fost una care are în titlu chiar numele celui mai râvnit oraș din țară: Istanbul. Este o carte chiar despre oraș, un portret al Istanbulului, așa cum o numesc multe dintre cronici și o lectură de bifat pentru pasionații de istorie, mai degrabă decât pentru pasionații de ficțiune. Recunosc, eu nu o am pe lista scurtă pentru că nu simt așa o fascinație pentru oraș, dar pare match made in heaven pentru cineva care vrea să resimtă din plin experiența într-o scurtă vizită în Istanbul. Dacă v-ați regăsit în descriere, cartea este la preț bun aici.

Ultimul tren spre Istanbul de Ayşe Kulin

Ultimul tren spre Istanbul e cea mai recentă apariție de pe lista mea. E o carte scrisă de una dintre cele mai apreciate scriitoare din Turcia de astăzi. E un roman de dragoste veritabil care pe mine mă duce cu gândul la o călătorie lungă cu trenul, nicidecum una de o oră și puțin cu avionul. În orice caz, am preferat să-mi încep periplul în literatura turcă cu Pamuk, deși nu exclud șansa de a-i da o șansă pe viitoare și acestei autoare. Dacă și pe voi vă intrigă titlul, o găsiți aici.

View this post on Instagram

A post shared by full-time reader 📚 (@andreea_chiuaru) on

Firește,  nu am cuprins în articol toate cărțile a căror acțiune se petrece în Turcia, în parte pentru că multe am descoperit că nu s-au tradus la noi. Însă aș vrea tare mult să știu: ce cărți cu acțiunea în Turcia ați citit voi?

Arată-le și prietenilor:

S-ar putea să-ți placă și:

5 comentarii

alyru 21 martie 2019 - 23:37

In numele printesei moarte, scrisa de Kenize Mourad (daca nu i citit-o inca) o carte care mi-a placut foarte mult, actiunea nu se petrece numai in Turcia , dar oricum merita citita.

andreeachiuaru 26 martie 2019 - 20:55

Mulțumesc de recomandare 🙂

Dorina Danila 16 martie 2019 - 21:31

“Ucenicul arhitectului” de Elif Shafak.

andreeachiuaru 16 martie 2019 - 21:34

Eu mi-am pus în bagaj, alături de Pamuk și „Cele 40 de legi ale iubirii”, dar n-am fost foarte sigură dacă se petrece în Turcia, așa că n-am trecut-o pe listă. E cartea de Elif Shafak cu care vreau să încep.

Dorina Danila 16 martie 2019 - 21:43

Lectură plăcută! Și multă distracție! 😊

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. În regulă Află mai multe