5 idei greșite despre o vacanță în Cappadocia pe care le-am avut până să ajung acolo

by andreeachiuaru

Proaspăt întoarsă dintr-o vacanță în Cappadocia și cu gând să vă povestesc cap-coadă experiența noastră, mi-am dat seama de ceva. Înainte să ajung acolo, credeam multe lucruri greșite despre regiune, vreme și prețurile practicate acolo. Firește, pe unele mi le-am clarificat înainte să ajung acolo. Dar altele le-am aflat în timpul celor 3 zile petrecute în Goreme și împrejurimi. Dacă nici vouă nu vă e clar ce puteți acolo sau cât costă o vacanță în Cappadocia, articolul acesta este pentru voi.

1. În Cappadocia e mereu cald, în orice perioadă a anului ai merge

Nu știu de ce am crezut eu asta. Pentru că, dacă aș fi dat un search pe Google aș fi aflat mai curând. De fapt, cred că ține mult de instagram vs. reality. Eu am văzut foarte multe poze din Cappadocia în care fetele erau îmbrăcate în rochii scurte și foarte aranjate. Cumva, m-am gândit că o fi primăvară tot anul.

Pentru exemplificare, vă arăt o poză făcută de noi pe la 7 dimineață, pe terasa hotelului. Eu mă uit la ea și pot estima că sunt lejer 15 – 16 grade. De fapt, cred că erau doar câteva grade peste 0. Și, realitatea din spatele pozelor, e că am tremurat groaznic pentru că pernele colorate pe care le vedeți în poză erau acoperite de un strat subțire de gheață.

View this post on Instagram

A post shared by full-time reader 📚 (@andreea_chiuaru) on

Adevărul e că în Cappadocia e aproape la fel de frig ca în România. Da, în august probabil e perfect ok să stai într-o rochie scurtă. Dar și acolo ninge, plouă și bate vântul. Și, probabil, dacă urmăriți să călătoriți cu buget redus, iulie sau august nu sunt lunile spre care ar trebui să vă orientați.

Ce ar trebui știut și ne-a surprins, de fapt, pe noi, e că acolo pare să nu se răcească progresiv. S-a întâmplat în două seri diferite să ne oprim pe la 4 pm la o terasă și să fie ok (pentru că soarele era încă pe cer). Imediat ce a apus soarele să tremurăm din toate încheieturile. Serile sunt destul de friguroase. Puneți și o geacă în bagaje, chiar dacă vă pare că pe zi e suficient de cald cât să stați în tricou.

2. Nu prea ai cum să-ți permiți un hotel cu o terasă așa cum vezi pe instagram

Mi-a pus cineva pe instagram o întrebare simpatică: „terasa din poze pare aceeași pe tot instagramul. E una singură, a unui hotel scump, sau există variante pentru orice buget?”. Răspunsul, din fericire, e că există terase de pe care să-ți faci poze pentru instagram la multe hoteluri. Singurul meu sfat e să alegeți un hotel în Goreme. E „inima” regiunii și chiar e mai frumos decât în alte locuri.

Adevărul e că și eu am văzut Cappadocia ca pe o destinație destul de scumpă. Nu am visat neapărat la un hotel cu view direct spre stânci sau cu șansa de a vedea baloanele dimineața. Dar s-a întâmplat să-l găsim cu aprox. 100 lei pe noapte și a fost numai bine.

La întrebarea cum îți alegi hotelul pentru o vacanță în Cappadocia am trei răspunsuri: instagram, booking și tripadvisor. Instagram pentru poze, celelalte două pentru review-uri.

3. Nu ai ce să faci în Cappadocia dacă nu achiziționezi tururi de la agenții

Asta am crezut-o până am ajuns acolo. Ba chiar eram puțin dezamăgită pentru că noi nu suntem fani ai programului fix. Nu voiam să ne trezim la 8, să mâncăm în grabă, să fim la 9 în autocar. Și nici să ni se facă un program la oră legat de ce o să vizităm, unde să mâncăm și cât timp de poze avem în fiecare loc.

Doar că, așa cum citisem în mai multe articole, Cappadocia e o regiune și nu e ca și cum te-ai plimba prin Budapesta, de exemplu. Așa că recomandarea agențiilor e să achiziționezi Red Tour și Blue Tour (sau era Green Tour?) ca să vezi toată regiunea. Acum nu ne deranja neapărat prețul, după cum ziceam, ci faptul că am fi vrut să ne simțim în vacanță, nu în vizită la muzeu cu clasa.

Am ajuns acolo și am avut o surpriză: există autobuze locale care fac legătura cu toate orașele din apropiere. Ne-am interesat la recepție și ni s-a spus că autobuzele costă 3 –  5 lire de persoană. Ba cei de la hotel ne-au spus chiar și unde e stația, care e programul și unde să coborâm. Așa am bifat tot ce era de bifat în Red Tour la cel puțin jumătate de preț. Și am ales ce ni s-a părut nouă interesant de acolo, nu totul, ca atare.

4. Dacă nu-ți permiți zborul cu balonul, mergi degeaba acolo

Când le-am spus prietenilor și cunoscuților că merg în Cappadocia, dar nu o să zbor cu balonul, mulți mi-au zis că merg degeaba. Câțiva au înțeles totuși că 350 de euro e totuși un buget rezonabil pentru un city-break într-un alt oraș din Europa sau măcar o parte din el. Oricum noi suntem genul de călători care bifează atracții sau experiențe pentru că sunt must-have ale unui locul, mai ales dacă ni se pare că nu-și merită banii.

Am fost în vacanță în Cappadocia, nu am zburat cu balonul și totuși ne-a plăcut acolo. Pentru că sunt atât de multe lucruri gratis pe care să le vezi acolo încât e păcat să te limitezi la zborul cu balonul. Poți urca gratuit pe stânci ca să vezi regiunea de undeva de sus. Sau poți merge în drumeții. Și poți, firește, să te trezești mai devreme, să-ți faci o cafea, și să urmărești cum zeci de baloane se înalță pe cer în fiecare dimineață.

5. Prețurile sunt similare cu cele dintr-un oraș european

Când suntem în vacanță, alocăm un buget puțin mai mare ieșirilor în oraș, fără să exagerăm însă. Așa că mâncăm la restaurant o dată, nu în fiecare seară, mergem și la supermarket, ne bem cafeaua la hotel dacă avem posibilitatea etc.

Am crezut la fel și despre Cappadocia. La Viena, o cafea la pachet costă 5 euro (aprox. 25 de lei) în zonele turistice. În Cappadocia, o cafea servită într-un local care-ți oferă un view excelent, chiar lângă un obiectiv turistic, costă 10 lire (mai puțin de 8 lei). Iar dacă nu-ți dorești să-ți bei cafeaua chiar într-un punct turistic, probabil vei reuși să plătești pe ea mai puțin de 5 lei.

La fel și pentru mâncare. O masă de două persoane cu două feluri principale (și chiar au niște porții imense), două băuturi fără alcool și un desert costă sub 100 de lire. Și am mâncat la un restaurant care era pe locul 30 pe TripAdvisor în toată regiunea. Dacă vrei să mănânci pe stradă sau la o terasă simplă, probabil vei reuși să iei o masă de două persoane cu 50 de lei.

Da, biletele de avion sunt mai scumpe, dar dacă tragi linie, la final, o vacanță la Viena și o vacanță în Cappadocia s-ar putea să coste la fel de mult dacă faci aceleași alegeri: o masă în oraș, intrări la obiective, opriri la terase pentru reîncărcarea bateriilor cu o cafea sau ceva dulce.

Voi aveți de gând să plecați într-o vacanță în Cappadocia?

Arată-le și prietenilor:
1 comment

S-ar putea să-ți placă și:

Oana - Crâmpeie de suflet 1 aprilie 2019 - 9:09

Îmi faci un dor de ducă cu articolul ăsta… 💕

Spune-mi părerea ta:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

despre cărți, viața în București și alte idei

Acest blog folosește cookies pentru a personaliza conținutul pe care ți-l arată și pentru a contoriza numărul de vizitatori care accesează articolele. Poți stabili ce cookie-uri dorești să fie active pentru tine folosind butoanele alăturate. Acceptă Află mai multe